Végre a Golfrajongók is megkapják a magukét!


2013. augusztus 16.   |   Írta: Brusznyiczki Vivien


A VW Passat, VW Caddy és Up! után a Golf VII is megvásárolható CNG hajtással.

A Volkswagen legnagyobb példányszámban eladott, világszerte népszerű középkategóriása új fejlesztésű gázmotort kapott.

vw_golf_tgi_bluemotion.jpg


Volkswagen Golf TGI

Az 1.4 l-es motor 3,4 kg gázt vagy 5 l benzint fogyaszt száz kilométeren, CO2 kibocsájtása 92g/km. De ez az alacsony fogyasztás nem akadályozza a dinamikus vezetést, 10.7 másodperc alatt gyorsul 100 km/h sebességre.

A tervezés során gondoltak azokra a vásárlókra is, akik nem számíthatnak a Nyugat-Európában vagy akár Ukrajnában megszokott sűrű CNG kúthálózatra. A CNG-s Golf üzemanyagtankjainak kialakítása más elveket követ, mint amit a Volkswagen a Passat-nál alkalmazott. Nyilvánvaló, hogy sűrű CNG-s kúthálózat esetén a benzines hatótávnak nincs igazi jelentősége, de más a helyzet, ha időnként olyan utakra kell vállalkozni, ahol nincs vagy kevés a töltőállomás.

A két - alvázra szerelt - tartályba összesen 15 kg földgázt tankolhatunk, mellette egy 50 literes benzintank biztosítja az extrém nagy hatótávot. Így akár 1360 km-t is megtehetünk megállás nélkül, ha szeretnénk. A Passat esetében ez 400 + 400 km, azaz mind a CNG, mind a benzintank hasonló hatótávot biztosít.

A háromféle felszereltséggel megvásárolható autóból a gyakoribb ferde hátú változatot nyártól, kombikat ősztől láthatjuk talán már a magyar utakon is.

Töretlenül fejlődik az európai CNG-s autópiac


Az új Golfok megjelenése biztosan elősegíti, hogy a Volkswagen becslése valósággá váljon, miszerint a földgázhajtású autók teszik majd ki a teljes személygépjármű-állomány 4 százalékát Németországban 2020-ra, mintegy 1,4 millió járművel.

Az általános európai autópiaci stagnálás közepette 2013-ban is jól látható a CNG-s járműpiac bővülése. Az év első öt hónapjában Európában 36.618 db CNG-s járművet adtak el, szemben 2012. hasonló időszakával, amikor 29.901 földgázos autó kelt el. Bár ezek a számok a piac teljes méretéhez képest jelentéktelennek tűnnek, a bővülés mértéke (22% éves szinten) figyelemreméltó. Az időközben CNG-re átalakított, eredetileg benzines autók számáról sajnos nincs adatunk, de valószínűleg hasonló, vagy még nagyobb mértékben növekedett a CNG-s autók száma az átalakítások következtében is.

2013 első 5 hónapjában a 10 legnépszerűbb CNG-s autó:
  1. Fiat Panda - 11,548
  2. Fiat Punto - 7,573
  3. VW Up - 3,610
  4. Lancia Ypsilon - 3,594
  5. Fiat Fiorino/Qubo - 2,583
  6. Opel/Vauxhall Zafira - 1,990
  7. VW Passat - 1,508
  8. VW Touran - 1,148
  9. Fiat Doblo - 783
  10. VW Caddy - 724

 

Modelloffenzíva indul

A Volkswagen - melynek modelljei közül 4 is szerepel a tízes listában - most CNG-s modelloffenzívát ígér. Hamarosan a konszern minden márkájából elérhetőek lesznek a CNG-s modellek, a legkisebb autóktól a legnagyobbakig. Az offenzíva el is indult már a Skodánál, a Citigo megjelenése óta kapható CNG-s változatban is. Az Audi szintén bejelentettt már földgázzal üzemelő modelleket. A Seat háza tájáról is hamarosan érkeznek a hírek.

 

A tetszhalott állapotban lévő magyar újautó piacot talán egy kicsit megmozgatná egy nagy hatótávolságú gyári CNG-s Skoda Octavia modell forgalmazása, mivel az Octavia mind a vállalati flottabeszerzéseknél, mind a magánszemélyek körében az egyik nagy kedvenc hazánkban.


Források: