Gőzerővel üzemel Budapest második CNG töltőállomása


2014. június 20.   |   Írta: Késmárki Mátyás


Nagy várakozások előzték meg a Főgáz CNG Kft. második CNG töltőállomásának nyitását, mivel a fővárosi gázautósok ki voltak már éhezve az újabb töltőpontra. Észrevehetően erősödik a földgázos járművek használata, és természetesen nem csak Budapesten. De ahogyan azt korábban hírül adtuk, még van hová fejlődnünk a környező országokhoz képest

budaorsi_cng_kut.jpg


CNG a köztudatban

Az nyilvánvaló volt, hogy akik elsőként fognak az olcsóbb üzemanyag felé fordulni azok a mindennapjaikat autóban töltő taxisok, de más területeken is nőtt az érdeklődés, a felhasználás. Már több Iveco Stralis CNG is fut a hazai utakon, és remélhetőleg ezzel a kútnyitással csak fokozódik a jelenleg leginkább környezettudatosan üzemeltethető CNG-s flották száma. A földgáznak, mint járműhajtóanyagnak a köztudatba való bekerülést mindenképpen építőleg befolyásolja a BKK által vásárolt Van Hool New A330 CNG típusú autóbuszok beszerzése, amelyből már néhány darab munkába is állt a Dél-Pesti régióban. Ezen felül hamarosan 60 darab már korábban említett Iveco Stralis CNG kukásautó fogja alacsony környezeti terhelés mellett a város hulladékának egy részét szállítani. Tehát adott volt, hogy az erősödő piaci igényekre reagálnia kell a Főgáz CNG Kft-nek.

budaorsi_cng_tankolas.jpg

CNG kúttechnika

A töltőállomásban dolgozó kompresszor a BRC-től került beszerzésre, amelynek tekintélyes 450 Nm3/h a teljesítménye, elrendezését tekintve pedig „W” típusú. A töltési technológia a „Mázsa téri” CNG kúthoz hasonlóan egy booster – vagyis átfejtő – kompresszor segítségével juttatja az üzemanyagot a járművekbe. Egy 1000 liter térfogatú nagynyomású tároló is került a konténerbe, így téve teljessé a töltőállomást. A kútoszlop a Gilbarco gyártmánya, két tömegáram-mérővel egyszerre két jármű tankolását teszi lehetővé.