Ford F-150 CNG
2013. december 04. | Írta: Brusznyiczki Vivien
Elkezdődött az első gyárilag CNG-üzemre előkészített F-150-esek gyártása az Egyesült Államokban.

A benzintankkal és a gázartályokkal együtt egy F-150-es képes megtenni több mint 1200 km-t, fogyasztása az Amerikai Környezetvédelmi Hivatal (EPA) becslése szerint országúton csak 10,2 l/100 km, vegyes használatban 12,3 l/100 km.
Az így előkészített autók jelképes, mindössze 315 USD felárral kaphatóak a Ford márkakereskedőinél, de magát az átalakítást egy, a Ford által minősített szakműhelyben kell elvégeztetni, kb. 6-9 ezer dollár közötti áron, a választott tartályok méretétől függően. Magyarországon - szerencsére - ennél lényegesen kedvezőbb áron alakíttathatjuk át autóinkat.
A CNG-re váltást az Egyesült Államokban is a stabil árszint és az alacsonyabb üzemeltetési költség indokolja. Átlagosan 2,2 dollár körüli áron kapható az egy gallon benzinnel egyenértékű sűrített földgáz, de sok helyen már 1 dollárért is hozzájuthatunk. A 3,2 USD/gallon benzinárral (kb. 189,-Ft/l) szemben ez jelentős megtakarítást jelenthet az olcsó benzin és nagy távolságok jellemezte országban is.
De nem csak ez, hanem közel 20 államban az állami adókedvezmények és engedmények is serkentik a CNG-s haszongépjármű vásárlási kedvet.

A Ford nem most kezdte az ismerkedést a CNG-vel, az F-150-hez való CNG-s szett csak a legújabb termékük. Az autógyártó több mint 25%-al növelte az ebben az évben eladott CNG-re, LPG-re előkészített autói számát, a 2012-es évhez képest. Ez a bővülés tovább folytatódhat, hiszen jövő nyárig a Ford nyolc haszongépjárművet kínál majd gáz előkészítési opcióval:
- Transit Connect kisáruszállító és személyszállító (ez nálunk is közismert modell)
- Transit furgon, kisbusz, kivágott és fülkés alváz (szintén hézköznapi autó Európában is)
- E-sorozat furgon, kisbusz, kivágott alváz és csak alváz
- F-sorozat Super Duty pickup és a F-350 fülkés alváz
- F-sorozat Super Duty fülkés (F-450, F-550) alváz
- F-650 közepes teherbírású teherautó
- F53 és F59 alváz
- 2014 F-150 könnyű pickup
Európában a Ford nem tekinthető a CNG-s autóipar fontos szereplőjének, de anyaországában, az Egyesült Államokban sokkal komolyabban veszik ezt az üzletágat.
Reméljük, hogy néhány éven belül Európába, így Magyarországra is eljutnak ezek a haszongépjárművek. Főként, hogy dízel változataik százezerszámra futnak itt is az utakon.
Forrás: http://corporate.ford.com/